Desirée

UBC <3
University Baptist Church är kyrkan jag gått till under min tid här. Det var faktiskt min morbror Jan som "googlade fram" den när jag precis kommit hit till Fort Worth. Jag tyckte det verkade bra att kolla in den första söndagen och sen dess har jag gått dit. Den är ganska traditionell men man märker att de går mot ett mer "contemporary" förhållningssätt när det gäller musiken och ibland även gudstjänstupplägget. Både musikpastorn och "föreståndaren" är relativt nyanställda och har som det verkar kommit med nya och friska tag. 
UBC har olika "ministries". Bl.a. ett college ministry, det vill säga en typ av större bönegrupp för alla college students som är intresserade och vill vara med. På söndagar 9:30, innan gudstjänsten (som börjar 10:30) är det bibelstudium och på söndagkvällar har vi något som kallas "the Table".
"The table" är ett av mina favvo-tillfällen! Man samlas 18:30 i UBC's College House (en liten villa som ägs av kyrkan) och äter tillsammans och umgås och därefter ytterligare ett bibel-"tillfälle".
 
Det här var förra söndagen vid "the Table". Vi packade ihop goodie boxes åt college studenter vars hemförsamling är UBC men som är iväg på college i andra städer/stater och kanske behöver en liten uppmuntrande present så här i finals-tider. Det tyckte jag var en supertrevlig idé! Vi har ju ingen aning om vilka de är (speciellt inte jag haha) men vi skrev små hälsningar och bibelcitat på vykort och packade ner tillsammans med med mat (hmhm..läs popcorn, poptarts, och godis) etc.
 
 
Här är några av alla i "college-gruppen" <3
 
 
Sista tillfället för terminen hade vi i lördags istället för söndagen. Det blev BBQ och lovsång ute i trädgården :D
 
 
Älskar Bbq!! Jag var en aning besviken över att det inte fanns några grönsaker what so ever att lägga på burgarna... men det får man ta ibland. Kunde ändå köra på min sockerfria bana :) (y) Ost(!!!!), kött, -Love it!
 
 
 Lovsång funkar utmärkt i trädgården, med projektorn mot "uthusväggen" :D haha
 
 
Till efterrätt hade jag bakat kladdkaka. På något sätt ville jag bidra och då fick de bli kladdkaka och grädde igen, precis som på Chi-Alpha Lifegroup. En liten taste of sweden, med chocolate chips ovanpå haha.
 
Jag är så glad och tacksam att jag fått chans att lära känna de här människorna! Kommer sakna dem! De har verkligen berikat min vistelse här och jag hoppas hålla kontakten med dem framöver!
 <3
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress