Desirée

Tankar om Finals Week
Nästan alla exams (tentor), redovisningar, inlämningar etc. sker denna vecka. Finals Week är verkligen inte att leka med! Det är skarpt läge. Speciellt spännt är det såklart för alla Seniors eftersom det kan stå o väga mellan att man får graduate eller inte. Jobbig situation om man skulle halka på mållinjen.
Denna vecka rör det sig även extra mycket folk på campus eftersom alla studenter flyttar ur sina boenden och har hjälp av familjemedlemmar som kommer med stora släpkärror. Varje år måste man flytta ut och byta boende. Känns lite osmidigt faktiskt, men samtidigt ger det TCU möjlighet att frächa upp och renovera och underhålla så mycket som möjligt. Det är ju en privatskola så därför kan de ju göra i stort sett hur de vill.
 
Mellan alla exams passar man på att ta sig en tur till the Bookstore för att lämna in kurslitteratur, ta sig en kaffe på anslutande Starbucks, plugga till dagens nästa exam eller, om man är senior, hämta ut sin Cap and Gown. Här på TCU går allting i färgen lila och så även the Cap and Gown ;) Ska bli kul att se det stora havet av lilaklädda Seniors på lördag i the Basketball Arena där graduation äger rum haha. 
 
För min del är det inte så stressigt den här veckan eftersom jag redan var klar med skolan i fredags. Japp. I hate to break it to you men så är det. Det är nästan så jag skäms över att prata om det för ajg vet hur stressade alla andra studenter är över sina exams och betyg. Och för er där hemma i sverige pågår ju terminen ännu längre så det är en risk jag tar nu när jag bloggar om det ;) Men det här ger mig tillfälle att njuta extra mycket av TCU onnan det blir totalt tomt här nästa vecka och även om jag är klar med TCU-studierna så har jag inte fått tillbaka alla betyg ännu så det går jag o väntar på, samtidigt som jag fyller på "Free Coffee" från alla caféer här på campus ;) 
JA, de måste ju förse alla hårtslitande studenter med koffein så de gör bra ifrån sig på tentorna ;)
 
TCU Book Store
 
Njuter av sol och värme
 
Frog Fountain!
Fina TCU campus!! Kommer sakna det här! 
 
 
Ha en fortsatt fin Kristi Himmelsfärd!
Nu ska jag äta lunch med en vän från Kyrkan!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress