Desirée

Hej

Så var dagen kommen. Dagen då jag tog mitt pick och pack och lämnade lägenheten i Leibrock, på tcu, i fort worth, Texas.

Klockan ringde 02:50, första gången, sen 02:56, 02:58, och 03:00. Dags att stiga upp och ta en dusch utan att smutsa ner det, av min roomie, nystädade badrummet. Både hon och jag har det här problemet med hårstrån som hamnar överallt när man tvättar, borstar, och/eller fönar håret! Usch! Och dessutom är golvet i färgen beige, och vi är brunetter. Ja ni förstår ju. Tack och lov visste ju the directors of housing att vi båda skulle lämna tidigt på morgonen och behövde städa dagen innan. 

 

När klockan var runt 3:30 vaknade Julie till liv, och även Joey kom upp från bottenvåningen. Det var trötta ansikten på oss alla tre men vad kan man mer vänta sig vid den tiden på dygnet haha. Jag sa till dem båda att sätta sig i soffan och sen plockade jag fram min lilla "avskeds"-present till dem på datorn- ett bildspel med i princip alla bilder/videos på oss tre tillsammans. Det blev lite känsligt, även om jag inte är den som gråter så lätt.

---

När jag påbörjade det här inlägget satt jag på planet från Texas till Omaha, Nebraska. Nu fortsätter jag på plats i Blair, Nebraska, där jag befinner mig hos fantastiska släktingar :) Kanske blir det ett "ryckigt" inlägg det här.

---

Jag landade 08:55 och blev upphämtad på flygplatsen av Karin och vi åkte mot Blair som ligger ca 45 min därifrån.

Väl framme stannade vi till på ett det lokala bageriet (nej, vi handlade inget till mig :) som ni förstår vid det här laget). Karin köpte med sig fikabröd till sina svärföräldrar där vi skulle stanna till på en kopp kaffe. Väl inne på bageriet, som verkligen var DET lokala bageriet, möttes man av ett gäng mysiga tanter och farbröder som satt med sina kaffemuggar och "lördags-fikabröd" och skvallrade högt tillsammans. Älskar att se sånt! Det såg så mysigt ut! Snacka om small town haha!

 

Men alltså, det känns så konstigt att ha lämnat Fort Worth! Det är som att jag bara är iväg på en weekend och ska tillbaka till TCU på måndag typ... Känns JÄTTEKONSTIGT att jag faktiskt inte kommer se Julie och Joey på lääänge... :(

Vet inte ens hur det här inlägget hänger ihop, eller om det ens gör det. Började ju prata om att lämna och sen kom jag in på hårstrån när jag var uppe i luften och sen hamnade i Nebraska. Ja, kära nån haha. Det blev ju inte så mycket sömn inatt (3h?) så jag får lov att skylla på det helt enkelt ;)

 

 

 

 

 

 

 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress