Desirée

A Very Much Appreciated Weekend! <3
Eftersom jag inte har några schemalagda lektioner på fredagar så kan man anpassa dagen lite hur man  vill. I fredags åkte jag och en kompis, Becca, o åt brunch på ett supermysigt ställe i Fort Worth vars interiör gjorde att man trodde man befann sig i en film från 50 talet. En riktig diner dvs! Här serverar de frukost hela dagen och vilken frukost sen! Visst, inte mycket går upp mot en fräch härlig hotellfrukost i sverige men det är verkligen inget fel på typisk amerikansk frulle alltså! Jag beställde En Stockyard Omelet med massor av ost, bacon, beef, sausage osv. Och tomat och avokado bredvid. Så gott verklige, och mättande, och trevligt!! :)
 
Väl hemma igen var det plugg som gällde. Skrev på en mindre uppsats som skulle lämnas in på lördagen. Kan inte riktigt vänja mig vid att ha deadline på en lördag men men. När jag blev klar med den, på lördagen, hade jag inte varit ute på hela dagen så jag tog en springtur för att rensa huvudet lite. Fanstastiskt att kunna springa i shorts och linne utomhus i Mars månad! Underbart!
Senare på eftermiddagen besämde jag mig för att ta bussen ner till downtown och bland annat besöka Target. Jag fick med mig Michelle också, en norsk utbytesstudent som gör sin sista termin på lärarprogrammet. Hon har till och med redan fått anställning i Norge, så när hon är klar här i Maj åker hon hem och tar examen och sen börjar hon sin karriär som lärare! Tänk när det blir verklighet för en annan...
 
Efter shopping på Target tog vi en Uber hem och lämnade grejerna för att dra vidare på "bio" på TCU. De visade Pitch Perfect 3. Men fy så trötta vi var. Och filmen var kanske inte jättebra heller... tror dessutom inte jag sett tvåan haha. Jaja, det va ju kul ändå. Men på väg hem kände jag hur benen knappt bar mig och som tur var mötte vi en "Froggie 5-0". "Vad är det?" undrar ni säkert. Jo det är golfbilar som körs runt på campus av studenter på kvälls-och nattetid. Det är alltså studenter som jobbar extra med detta för att andra studenter ska kunna komma hem säkert och tryggt! Man kan ringa ett nummer så kommer de och hämtar upp en, eller så bara möter man dem, som vi gjorde, och får åka med! Kalasbra!
 
Nästa dag då, Söndagen. Palmsöndagen dessutom. Ja, jag gick till kyrkan och efter gudstjänsten pratade jag med några bekanta där som jag inte sett på länge. De är alltid så trevliga :) Tacksam för dem! Sen gick jag hem och jag och Julie och Joey fixade ordning Våffelbrunch, våffeldagen till ära. 
Det var i veckan det slog mig att vi såklart måste ha våfflor på söndagen! Men vi hade ju inget våffeljärn... Som tur är har vi en fb-grupp för alla som bor här i Leibrock Village och där slängde jag ut frågan om jag kunde få låna någons. Snabbt fick jag svar från en amerikans kille som "järna" lånade ut sitt. Han tillade dock att det gav formen av en storm trooper! Haha! Inte mig emot tänkte jag, Star Wars fan som jag är. Sen visade det sig att hans flickvän går till samma kyrka som jag här i Fort Worth! Världen är liten även här :)
 
Helgen var inte slut där, utan efter att ha ätit oss mätta på våfflor (sockerfria för mig såklart) och turkey-bacon och jordgubbar och blåbär och intagit kaffet, så promenerade vi i den 30 gradiga värmen ner till Fort Worth Botanic Gardens. Det är gratis att gå in där och man kan ha med sig picnic och njuta bland blommor och blad och fontäner och sköldpaddor. Sen kan man även gå in i den Japanska trädgården vilket jag verkligen rekomenderar! Jättefin omgivning med vattenfall och små mysiga trädkojor och broar etc. Den delen får man dock betala en liten slant för ;) 7 dollar tror jag det var.
Väl hemma på kvällen hade vi vår weekly "Friends Night", dvs, vi är tre vänner som tittar på "friends". En tradition på söndagskvällar helt enkelt.
 
Tack för mig för den här gången!
 
 
Får lite "Peach Pit"- feeling, ni vet stället de alltid äter på i serien Beverly Hills :) Länge sen jag såg den nu. Måste kolla igen! En av mina favoriter ju!
 
 
Brunch med Becca på Vickery Cafe :)
 
Jag och Michelle
 
Trinity River
 
Downtown Fort Worth
 
UBC :)
 
:)
 
Våffelbrunch
 
The Japanese Garden
 
 
 
 

 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress