Desirée

Utelåst

Det började med att jag glömde min keps, scarf och paraply i bilen igår efter baby showern. På ditvägen satt jag i baksätet och då fick grejerna ligga kvar där... På hemvägen satt jag fram och glömde såklart bort dem... typiskt!

Vi bestämde iaf att Libby, som jag åkte med, skulle komma o återlämna sakerna till mig idag och när hon väl var här utanför tänkte jag att nu springer jag ut snabbt och sen in igen och fortsätta med plugget. Så jag tog tag i nycklarna och passer-kort (Vår dörr till lägenheten låser sig utifrån så man måste alltid ha nyckel). Mobilen behöver jag ju inte tänkte jag, så den fick ligga kvar på laddning.


Jag springer ut och möter upp Libby och jag får mina grejer och sen direkt tillbaka in i huset. Trodde jag ja. Lättare sagt än gjort.

Jag upptäcker att passerkortet för att komma in i huset inte ligger där det ska... Jag har alltså nycklarna till lägenheten men inget passerkort till husets ytterdörr. Nån gång ska väl vara den första tänkte jag och överväger om jag ska knacka på grabbarnas fönster och be dem öppna eller om jag ska springa bort till Noor och Michelle och slå två flugor i en smäll eftersom jag inte sett dem på flera dagar...


Jag bestämde mig för det senare och som tur var var det fantastiskt fint och soligt väder idag så det blev en liten solskenspromenad haha.

Väl framme vid deras hus och fönster (de bor på första våningen) knackar jag på och ropar efter dem. Inget svar. Jo! I köket sitter Noor med hörlurar och skypar. Hon får syn på mig och jag berättar vad som hänt. Hon erbjuder sig att låna ut sitt kort och eftersom det sitter nät på alla fönsterrutor så måste hon alltså gå ut med kortet till mig. Så snällt!

Ja, då var det bara det att nu låste även hon ut sig. Haha! Här står vi då, jag med nyckel till min lägenhet och Noor med passerkort och ingen nyckel. Hon har dessutom inga skor och i köket står datorn med Skypesamtal o väntar. Hur gör vi? 


Noor ropar genom nätet på det öppna köksfönstret till sin kompis i datorn att de får höras en annan dag. Sen går vi bort till mitt hus, går in med hennes kort, in i min lägenhet, kontaktar Michelle (Noors rumskompis) som sitter på biblan. Jag berättar vad som hänt och hon får sig ett gott skratt. Och eftersom det var jag som orsakade problemet i första hand så får jag gå iväg till biblan och hämta Michelles nyckel så att Noor kan komma in till sig. 


Och allt började med mina glömda prylar i bilen! Sååå klantigt haha!!



Här har vi kommit i till min lägenhet och jag har precis hittat mitt passerkort. Det låg löst i min handväska haha.


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress