Desirée

Sånt som "händer"
Något jag verkligen gillar med vår lägenhet här i Fort Worth är ljusinsläppet. Vi har många och stora fönster som går i princip från golv till tak. Det sitter även persienner i varje fönster som man gärna drar ner på kvällen för att inte känna sig uttittad. 
Igårmorse skulle jag dra upp dem och råkade väl rycka lite för hårt i snöret, vilket resulterade i att hela persienn-"grejen" föll ner. Den lossnade alltså ur fästena uppe i fönstret. Jag tänkte att det bara skulle gå att hänga upp igen, men sen slogs jag lite av förskräckelse när jag kände hur det brände till i vänster hand och jag såg att det kom blod (!)... ni som känner mig väl vet vad jag har för förhållande till blod.haha. På nåt sätt hade jag väl träffats av något vasst på den där persiennen. Jaha tänkte jag och sprang runt som en yr höna och letade papper för att torka såret lite. Slutade med att jag tog en mini frotté-handduk och tryckte mot. Haha... det var inte ens ett stort sår men tyckte ndå det var bäst att sitta med armen högt en stund. Man vet ju aldrig ;)

Minihandduken funkade aldeles utmärkt som förband åt en något blodkänslig tjej.
 

Några timmar senare.
 
Persiennen ligger kvar...
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress