Desirée

Veckan som gick
Med group projects, tests, papers, assignments and what not närmar vi oss slutspurten av denna termin. Ja, det är verkligen konstigt kan jag tycka. Vi i sverige är ju vana med att gå ända in i (nästan) mitten på Juni, men här slutar collegeterminen i mitten på Maj.
Det är full rulle nu vill säga. Biblioteket har öppet 24-7 året runt ungefär, och folk tar verkligen vara på det! I en av sms-grupperna jag är med i skickades det förra veckan meddelandnen där man frågade vilka som ville ses på biblan och plugga ihop. Det var kl 22 på söndagkvällen.
Även om det är annorlunda mot vad jag är van med så gillar jag det på nåt sätt. Alla har ju sina olika vanor, och kan man plugga bra på kvällen/natten så visst, kör i vind! Själv gillar jag tanken av att vara vaken när det är ljust och sova när det är mörkt... fast jag är nog inte så bra på att hålla mig till det alltid när jag tänker efter hehe. Och det kan nog de som känner mig intyga också haha. oops! 
En sak som dock oftast funkar bäst, är att plugga på själva campus! Jag kan visserligen få en del gjort hemma, men det är npgot med att faktiskt gå iväg och sätta sig nån annanstans bidrar till att jag får mer gjort. Ungefär som att gå iväg till jobbet. Och vet ni vad som är så bra med det, speciellt när manbefiner sig på TCU, i Texas :D? Jo, poolen är på campus! Och vad betyder det? Att så länge jag befinner mig på campus får jag saker gjort!! Meaning- Jag har lyckats plugga vid poolen utan några konstigheter haha! DET FUNKAR!
 
Ett par härliga pooldagar hade vi i början på förra veckan. Soligt och varmt! Det är man verkligen inte bortskämd med som svensk!
 
Sen blev det kyligare nu i helgen som gick.
 
Det råder delade meningar om modet här på TCU. Inte bara på TCU iof, jag tror det gäller de flesta colleges och universitet här. 
Vi pratar ganska ofta om att det finns två "sidor". Antigen är man super-stylad från topp till tå- smink, hår, kläder, accessoarer, ja allt. Eller så är man superstylad i hår och ansikte bara, samt bär stor T-shirt (lång eller kortärm) med TCU eller "Greek Life"-logga, korta träningsshorts (som försvinner under stora t-shirten), tennis shoes, och megastor ryggsäck och i nio fall utav tio baseball-keps. Gärna har man även en vattenflaska i plåt med isbitar som kluckar samtidigt som man tar sig fram på campus. Hur jag vet det? Ja, det hörs när man sitter på biblioteket och pluggar i lugnan ro och folk passerar förbi med dessa. 
Jag har varit mycket skeptisk till det senare outfit-alternativet. Jag gillar ju att gå upp på morgonen och göra sig ordning för dagen och känna att nu är man "vaken" och redo. Känns som man får mer gjort om man har ett par rejäla jeans än bara joggingbrallor/ mjukiskläder etc. på sig... (ja, det är nåt psykologiskt med det där).
Men faktum är att, varför inte? Det är ju plugga man är här för att göra, inte hålla på att "leka" stylist!? :D
Hur som helst så försökte jag smälta in i t-tröja och shorts häromdagen, iaf för några timmar.
 
 
För en gångs skull bestämde vi oss för att inte ha filmkväll utasn istället umgås "på riktigt". Jag lärde Julie och Joey "vänd tia" (använder det mildare namnet så här på bloggen) och det gick verkligen hem! På torsdag kör vi igen haha. Spelkväll iställer för filmkväll (y).
 
En morgon i förra veckan, när jag varit ute o sprungit, kändes luften så frisk och härlig och träden grönskade och...
 
...detta tecken på marken tydde på att...
 
...det var gräsklippning ala Texas i farten (varje fönster har insektsnät på utsidan, därav...nätet)!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress