Desirée

Planering
Det närmar sig December och med det närmar det sig en del födelsedagar och adventsfirande och glöggmys och självklart the most wonderful time of the year nämligen JUL! Ja, jag är en julgalning. I förrgår när den första snön föll över Östergötland var jag inte sen med att plocka fram Hallmark Channel på yputube och kolla på en preview af en av deras Countdown to Christmas- filmer. För er som inte vet så är Hallmark en tv-kanal i Usa och varje november börjar de visa sina julfilmer. Det är alltså olika nyinspelade filmer varje vecka fram till den 25e December, dvs "nedräkning" till jul.
 
När det gäller födelsedagarna så är det planering främst för min egen jag tänker på. Har firat hemma i örebro eftersom det är smidigast och mycket mer uttrymme i en villa än i min lilla lägenhet, men för första gången under min tid här i Linköping så har jag tänkt fira den här hos mig med närmsta familjen. 
Jag blir helt uppspelt av tanken på att få förbereda och pyssla och fixa så därför är det bäst att jag släpper lös monstret och börjar redan nu. Det blir lite extra trixigt i år så jag vill försöka provbaka och provlaga en del innan så jag vet att det går att bjuda på. Jag är ju medveten om att alla inte är inne på samma spår som mig med att utesluta vitt socker, så därför behövs tunga artilleriet plockas fram. Med det menar jag bland annat att hitta bra alternativ till socker. Jag ska finkamma Pinterest på paleo, glutenfritt, och sockerfritt, för det finns verkligen MASSOR!!! (y) Och det är ju superbra inför jul också! Åh! Har så mycket idéer nu alltså! 
 
/Desirée
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress