Desirée

26 m.m.
En händelserik helg minst sagt! I fredags stod tenta-uppladdning högst i prioritet och vad är väl en bättre uppladdning än att ge sig ut på en springrunda i skogen? Nä precis, finns inget bättre. Dessutom kom jag hem efter rundan med en näve granris! Tänka sig att jag kunde ha mage att få med mig det från en skog som ingår i ett naturreservat!? Jodå, men hela sanningen är den att de hade gjort om i spåret och kört dit nytt grus (det var bara gegga av alltihop innan) och i samband med det röjt upp lite i kanterna. Därför låg det avsågade grankvistar här och där och det var bara att plocka på sig. För visst får man ta om det redan ligger på marken? Det gjorde jag iaf och nu står det så fint i olika vaser här hemma och doftar... jul! 
Som sagt, tentan var det ja. Den var schemalagd på eftermiddagen och fram till kl18 så därefter var jag ganska slut. 
 
I lördags tog jag en tripp till second hand (Hjärta till hjärta, StadsMissionen, och Erikshjälpen) och Maxi ute i Tornby. Jag kom hem med delar av min utstyrsel till fantasy-kalaset på kvällen samt matkassar (såklart). Sen var det bara att ladda om inför "sagornas värld".
 
På söndagen, ja första söndagen i Advent vill säga, hann jag inte ens tända första ljuset på morgonen innan jag och alla andra körsångare skulle vara på plats i kyrkan för att öva några timmar innan gudstjänsten. Men men... så är det att vara tidsoptimist emellanåt. 
Gudstjänsten var väldigt härlig och jag hade delar av familjen från Örebro på plats<3. Älskar att sjunga alla de där adventssångerna; "Hosianna", Otto Olssons "Advent", "Bereden väg" osv. 
 
Efter gudstjänsten åkte vi hem till mig och hade advents/födelsedagskalas för mig. Det var lite speciellt eftersom jag snart ska iväg i ett halvår men också för att vi alltid annars brukar fira mig hem-hemma i Örebro. Jag kände att jag ville ha min lilla "familjebjudning" i mitt eget hem för en gångs skull ;)
 
 Indisk kycklinggratäng med blomkålsris och en fräch sallad brevid ;)
 
 
Älskade farmor och farfar<3 Och Rudenstams äpple cider i glaset ;)
 
Traditionsenlig fotografering med uppställning bakom fikabordet hehe
 
Fick inte plats med fler ljus hehe
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress