Desirée

Dagens reflektion
Visst är det märkligt. När man först kommer till ett ställe, ett nytt ställe, så vill man uppleva allt på en gång. Alla coola seevärdigheter, restauranger, shopping, naturen, och även människrona. Sen lägger sig entusiasmen ett tag och man kommer in i vardagslunket med allt vad det innebär; skola, träning, städning, handling, matlagning, and what not. Tiden springer iväg och Vips! så börjar det dra ihop sig för att lämna. Helt plötsligt kommer man på allt det där som man ville göra men som inte hunnits med eller bara inte blivit av. Istället för den där super-entusiastiska känslan i början är det nu mer en ångestkänsla. Inte nödvändigtvis ångest för att man levt vardagsliv och njutit på det viset (ett av mina mål med att åka hit och plugga var ju faktiskt att få uppleva just vardagslivet i USA. Ett vardagsliv där jag skulle få rå om mig själv till skillnad från förra gången då jag var Au Pair och "levde efter andras regler") utan för att man måste bryta upp och åka iväg.  
 
 
Bild från Kona Grill förra fredagen :) . Sista Food Friday jag var med på.
 
Terminens sista Family Dinner
 
Fina människor! De tar examen nu på lördag och denna Family Dinner var lite in their honor :)
 
Men vi hade även dop, i denna swimingpool!
 
 
-
Förmodligen den sista uppstryrda aktiviteten med de som varit lite "faddrar" åt oss utbytesstudenter här. Vi gick och såg senaste Avengers på bio.
 
Var ju tvungen att ta en bild på dessa. Ni som sett "10 Things I Hate About You" kanske känner igen "Raisinets"?
 
Här är de tre musketörerna och Julies kompis från Danmark haha.
 
Obligatorisk gruppbild. Lite Cheesy kanske... Men är supertacksam för alla bilder man har från hela den här college-upplevelsen, så jag klagar inte haha. Är så tacksam också för att Nicole (mitten längst fram) och Ashley (i lila) skjutsadt runt och tagit med oss på olika grejer! <3
 
Avslutar inlägget med en grupp superhjältar (y)
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress