Desirée

Word of Truth
Yes, that’s the name of the gospel choir I’ve had the opportunity to join during my semester here at TCU.

Det finns massor av olika organisationer för alla smaker och intressen här på campus. Dock krävs det att man gör lite egen research! Eller ganska mycket. De flesta finns att hitta på webbsidan eller om man googlar. 
Jag visste redan innan jag kom till TCU att Chi-Alpha fanns eftersom jag googlat hehe.
Gospelkören hade jag dock ingen aning om. Det var en i kyrkans college grupp som snappade upp att jag sjunger i gospelkör i Sverige och så blev jag medbjuden att hänga på här :) verkligen roligt!
Men det är väl egentligen ingen kör utan mer en "gospel-grupp" kanske. I Revoice i Linköping har vi ju förmånen att vara typ 50(?) pers? På övningen igårkväll var vi kanske 10 haha. Men det gör inget. Då måste ju alla verkligen göra sitt bästa och "ta i".

Om någon skulle vara intresserad var det dessa låtar vi övade igår:
Praise is What I do- William Murphy
God is Here- Karen Clark Sheard

Båda är verkligen härliga, men alltså... Praise is What I do är strået vassare enligt mig!!! Lyssna på på ackorden och stämmorna säger jag bara!!!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress