Desirée

President's Day, Regn, Åska, (ICKE)-Shopping, Tvätt, and what not...
Igår regnade det hela dagen (till och med åskade på kvällen! Så mysigt!) och idag när jag tittade ut genom fönstret så kände jag bara att nä...vill inte gå ut i det här vädret! Jag har ingen lektion idag och jag kan nog unna mig en pluggdag hemma vid köksbordet och så fick det bli och här sitter jag nu. Passar på att ta hand om lite tvätt också.
Jag är ensam den här veckan eftersom min roomie är iväg på en roadtrip med sin pojkvän. De hyrde bil på flygplatsen i söndags så när jag kom hem från kyrkan drog vi iväg till ett outlet mall! Väldigt bra utbud av butiker, verkligen, men jag köpte ingenting haha. Varför handla bara för att handla? Hinner nog åka tillbaka dit inom 5 månader hoppas jag. Dock behövdes kylskåpet fyllas på så vi stannade på Walmart på vägen hem och där kan man gå hur länge som helst... kära nån. Vi var nog inte hemma förrän 21-tiden, och dagen därpå skulle roomie och Co lämna tidigt för sin roadtrip... Jag hann lämna lägenheten innan dem, så jag tror de tog lite sovmorgon för o va pigga i trafiken.
 
Så hur har veckan varit hittils? Jo, i måndags var det President's Day (en federal holiday). I princip är det en dag som firas till minne av USAs första president, George Washington. Men den här dagen var det nog mest fokus på nåt annat... På order av presidenten vajade alla USAs flaggor (även på ambassader och territorium) på halv stång för att hedra offren i den hemska skolskjutningen i Florida förra veckan. Även TCUs flaggor såklart.

 :(
 
 Vad gjorde jag denna måndag då? Först lite ärenden på campus. Typ, betala tvätt och utskriftsräkning etc. När man ska tvätta eller skriva ut papper på biblan så Swipear min sitt TCU id-card och så får man en räkning varje månad. Man kan betala den online... men då addar de på en summa så därför är det bättre att gå till  the financial office och betala med kontanter. Lite old fashion om man jämför med hur det är i Sverige, men samtidigt bra! Det är ju ytterligare ett tillfälle att träna sig i engelska. Lite samma princip som jag kör med i mataffären när det gäller Self Check-out... Jag vill hellre handla av en person! Inte en maskin. Lite off-topic blev det nu men, men.
På eftermiddagen hade jag ett möte på biblan, och därefter stannade jag kvar och pluggade en stund.
 
Tisdagen innehöll lektioner och plugg på biblan som vanligt. En av de roligare grejerna som hände var väl att jag köpte kaffe haha. Lättroad? Men det var ju Vanilla Hazelnut ;)
 
Dagens pluggvy. Rosen är en Valentine's Rose till roomie från sin pojkvän. Den slokar lite, tyvärr... men jag har i hemlighet snittat den och bytt vatten ett par gånger haha. Den börjar resa sig snart tror jag.
 
 
Hyrbilen. Den är väldigt stor och rymlig egentligen... men jämför man med själva parkeringsrutan så ser den ju inte mycket ut för världen...
 
 
After-Shopping. Eller snarare After-INTE Shopping?
Lovar att vi alla var på gott humör, även om det inte ser ut så x)
 
 
Tide<3 (Tvättmedel) Älskar doften! Konstigt nog. Den påminner om alla loads of laundry jag gjorde när jag jobbade som Au Pair..
 
Snabb tvättmaskin om man säger så. 29 min sen är det klart!
Update!
Innan nån "panikar" för att jag tvättar vitt och rött ihop haha. Det funkade förra gången jag tvättade, så det fick bli så den här gången också. Ja, jag har blivit amerikaniserad... 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress