Desirée

St. Patricks Day och ett hemligt uppdrag
I mitten på Mars var det St Patricks Day. Det är en dag man firar till minne av någon präst från Irland. Vet att det har något med ormar att göra också. Men ärligt talat så är mina kunskaper om denna dag fortfarande mycket vaga. Ingen har riktigt lyckats förklara så att jag förstår haha. De flesta tror nog bara att man iklär sig något grönt och går ut och dricker öl och kollar på en parad. Och visserligen var det så även för mig. Ja FÖRUTOM öl då, eftersom jag inte dricker alkohol.
Jag och Michelle åkte till the StockYards och körde en kombinerad western/cowboy/St. Patricks Day. Det funkade det med :)
 
Här spelas det irländskt för fulla muggar
 
 
 
Cowboys ställer alltid upp på fotografering, iaf i the Stockyards :)
 
 
 
Armadillo race. Det fanns två st och det skulle tävla mot varandra. Vet inte vad som var roligt med det.
 
Här har de hyrt in nån ska smila lite och göra reklam för cattles
 
 
Känner att bilarna i förgrunden förstör känslan lite...
 
Samma sak här...
 
Men här händer det grejer! Varje dag en gång på förmiddagen och en gång på eftermiddagen, är det en cattle drive genom hela området. Ganska häftigt ändå! Spannet mellan spetsarna på hornen är en aning längre änen vuxens utsträcka armar.
 
 
 
Här är St. Patricks Day Parade igång.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det hemliga uppdraget var detta...
Jag erbjöd mig att fixa en överaskning till min roomie från hennes pojkvän på deras anniversary 20 Mars :)
Önskemålet var blommor, balonger, kakor och tårta.
Jag fick hjälp av Michelle att bära hem allt från affären, tack och lov.
 
Placerade ut blommorna i lägenheten, lite här och där.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sköms för valet av rosa + röda balonger. Tänkte att det skulle bli lite snygga kontraster tillsammans med silver/grått... men usch, det blev verkligen inte snyggt! 
 
Sen är jag själv inte mycket för röda rosor... Men tänkte att det är det "universella", som oftast går hem hos folk.
 
Ja, så var det kakor och tårta ja.
 
Utöver detta, så råkade jag veta att de har en låt som det anser vara sin egen. Jag tog helt enkelt fram den på datorn och så fick den gå på repeat när hon kom hem från jobbet och skulle mötas av hela överaskningskalaset. Hennes pojkvän skulle även sitta givakt vid facetime så de fick en liten date samtidigt som hon gick omkring i lägenheten haha. Gulligt!! 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress