Desirée

"Ung och dum"?
När man är "ung och dum" (sagt med glimten i ögat) vill man många gånger ta sig ut på egna äventyr och utforska världen på egen hand vare sig världen är en annan stad  eller ett annat land eller kanske bara nästgårds. Jag kan tänka mig att det ofta är så tankarna går när många söker till olika utbildningar och universitet. Man vill testa något nytt. Så var det för mig. Jag kunde lika gärna valt att läsa i örebro och till och med bo kvar hem-hemma eftersom jag är uppvuxen 800 m från örebro universitet. Men istället valde jag att flytta till ny ort. Jag ångrar det absolut inte! Men det vore kul att ha lite närmare till familjen ;) Jag tycker det är så mysigt att få vakna i sitt gamla rum på helgen och möta alla på morgonen och äta frukost och sitta o prata o ta den där 3e koppen kaffe. 
Den här helgen är en sådan hem-hemma helg. Idag är det lördag och imorgn är det söndag och det är ju lika med åka tåget till "Linkan" igen. Visst är det alltid lite vemodigt, men också skönt att få komma hem till sitt eget när man väl kliver innanför dörren.
Lite komiskt kanske att jag resonerar på detta viset när jag om bara drygt en månad kommer flytta ännu längre bort från mina kära. De får helt enkelt hälsa på mig i Fort Worth ;)
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress