Desirée

Mac'n Cheese, kind of...
Ända sen jag provade Macaroni and Cheese för första gången, när jag var Au-pair, har jag älskat det. För den som inte vet vad det är kan jag berätta att det är i princip pasta blandat med smält ost, en mycket vanlig rätt här i Usa.
När jag för en tid sedan sprang på den här makapären som kallas Spiralizer så tyckte jag att det skulle vara spännande att prova en ny variant av denna goda rätt, nämligen...(trumvirvel) ...Veg'n Cheese! Grönsaker och ost! Detta experiment genomfördes därför idag och ja, helt tokigt blev det inte ;)
Kokade broccoli tillsammans med morötter och zuccini som fått sig en omgång av spiralizern.
Därefter smälte jag Extra Sharp Cheddar tillsammans med mandelmjölk och grädde samt kryddade med svartpeppar och cayennepeppar. Sen blandade jag ihop grönsaker och "ostsås" och så var det klart. Till detta serverades grönkål (mycket fibrer!) och stekt korv med hög fetthalt.
Bildresultat för spiralizerSpiralizer (Lånad bild) 
 
 
 Grönsakerna kokas (egentligen ska de nog bara ångas, men så blev det inte idag).
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress